Wetenschap in de klas door Onderzoekend Leren (4 filmpjes)

Video-modules Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit 

Module 1 - De nieuwsgierige wetenschapper, waarom is wetenschap belangrijk?
Module 2 - Onderzoekend leren, waar moet ik beginnen? Wat is onderzoekend leren?
Module 3 - Onderzoekend leren; welke rol heb jij? Welke rol heeft de leraar bij onderzoekend leren?
Module 4 - ...en hoe bevalt het, het onderzoekend leren? Wat zijn de ervaringen van leraren?

 
Wetenschap in de klas door onderzoekend leren

Kinderen zijn grenzeloos nieuwsgierig. Ze vragen zich duizend dingen af! En niets vinden ze zo interessant als zelf op zoek gaan naar antwoorden. Dat is op en top wetenschap! En dat kun je ook in de klas doen. Samen met het Wetenschapsknooppunt in Utrecht zijn deze modules ontwikkeld.
Ben je een leraar of gewoon een geïnteresseerde? In de video-modules van ‘Goeie vraag!’ laten we zien hoe je wetenschap de klas in brengt via de didactiek van onderzoekend leren. De video’s worden gepresenteerd door presentatrice Nienke de la Rive Box, bekend van o.a. Het Klokhuis.
In de modules komen wetenschappers aan het woord over hoe zij onderzoek doen, zie je hoe een project onderzoekend leren eruit kan zien in de klas, en vertellen verschillende leraren over hun ervaringen met onderzoekend leren. Bij elke module staan links met aanvullend materiaal of artikelen waarmee je je kennis kunt verdiepen.